ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

41326
ΣΗΜΕΡΑΣΗΜΕΡΑ8
ΕΒΔΟΜΑΔΑΕΒΔΟΜΑΔΑ64
ΜΗΝΑΣΜΗΝΑΣ244
ΣΥΝΟΛΙΚΑΣΥΝΟΛΙΚΑ41326
Μαθητικός Κανονισμός


Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών. Η λειτουργία και η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού δεν έρχεται να περιορίσει την ελευθερία κανενός, αλλά να βοηθήσει τη σχολική κοινότητα να διαμορφώσει υγιείς προσωπικότητες, να μάθει στα μέλη τους να σέβονται τις ελευθερίες των υπολοίπων και να εδραιώσει τις πρώτες δημοκρατικές αρχές. Είναι απαραίτητο, να καταλάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στη μαθησιακή διαδικασία (μαθητές , γονείς , καθηγητές), ότι η αποδοχή και η εφαρμογή του σχολικού κανονισμού είναι θέμα αρμονικής συμβίωσης των σχολικών παραγόντων και θεωρείται αυτονόητη και αναγκαία προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου.


Αναλυτικά οι κανόνες έχουν ως εξής:

 

? Ώρα έναρξης λειτουργίας του σχολείου ορίζεται η 08:15π.μ. (με σύνταξη στο προαύλιο, προσευχή, ανακοινώσεις). Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης (η οποία πρέπει να είναι έγκαιρη) οι μαθητές, εφόσον έχουν προσέλθει απαγορεύεται να μένουν συγκεντρωμένοι έξω από την είσοδο του σχολείου. Κανένας επίσης  μαθητής, ακόμη και αν είναι επιμελητής, δεν ανεβαίνει στις αίθουσες διδασκαλίας.   Είναι η μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει. Η σοβαρότητα και ο σεβασμός θεωρούνται αυτονόητα από όλους.

? Μετά την πρωινή προσευχή, οι πόρτες του σχολείου κλείνουν και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά.

? Οι μαθητές που καθυστερούν την πρώτη ώρα, ενημερώνουν την  Διεύθυνση και εισέρχονται στην τάξη αν και εφόσον τους επιτραπεί.

? Κατά  τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, τα μεταφορικά μέσα των μαθητών πρέπει να σταθμεύονται μόνο σε συγκεκριμένο χώρο και να μην μετακινούνται.

? Η απομάκρυνση των μαθητών από τον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια λειτουργίας του επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια από  την Διεύθυνση ή τους καθηγητές.

? Μετά το χτύπημα του κουδουνιού όλοι οι μαθητές μπαίνουν στις αίθουσες, κάθονται στα θρανία τους και η πόρτα της αίθουσας κλείνει. Δεν γίνονται δεκτοί στην αίθουσα μετά την είσοδο του καθηγητή. Η μη έγκαιρη προσέλευσή τους συνεπάγεται απουσία και απομάκρυνση από την τάξη.

? Σε περίπτωση που ο καθηγητής καθυστερεί να πάει στην τάξη, οι μαθητές παραμένουν ήσυχοι στην αίθουσα. Αν σε πέντε λεπτά ο καθηγητής δεν προσέλθει η μαθητική κοινότητα ενημερώνει την Διεύθυνση.

? Τις διάφορες ανάγκες (νερό, τουαλέτα, βιβλία, χρήματα, μπουφάν κ.τ.λ) τις  ικανοποιούμε και οργανώνουμε την ώρα που πρέπει (διάλειμμα, πριν κατεβούμε ή πριν ανεβούμε στην τάξη) προβλέποντας και όχι την τελευταία στιγμή.

? Οι μαθητές απαγορεύεται να  φέρνουν φαγητά και ροφήματα μέσα στις αίθουσες. Αυτά θα πρέπει να καταναλώνονται στην ώρα του διαλείμματος.

? Όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να έχουν πάντα μαζί τους τα απαραίτητα βιβλία, τετράδια κ.α, να μην τα ξεχνούν όταν φεύγουν και να τα διατηρούν καθαρά.

? Τα βιβλία και ο σχολικός εξοπλισμός (θρανία, πίνακες, καρέκλες κ.τ.λ) παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Επομένως δεν θα πρέπει να ευτελίζονται και να καταστρέφονται. Το βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα των συγγραφέων, ανήκει στην πολιτεία και παρέχεται δωρεάν στους μαθητές προς χρήση. Επομένως οποιαδήποτε καταστροφή σχολικών αντικειμένων και εγκαταστάσεων θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα, με ανάλογες κυρώσεις.

? Οι μαθητικές κοινότητες είναι υπεύθυνες για την λειτουργία της τάξης. Ειδικότερα φροντίζουν για την συμπεριφορά των μαθητών την ώρα του διαλείμματος, των εκδηλώσεων και των συνελεύσεων. Λύνουν τυχόν προβλήματα με δική τους ευθύνη και στην αντίθετη περίπτωση λογοδοτούν στην Διεύθυνση.

? Οι επιμελητές που ορίζονται από τις μαθητικές κοινότητες είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα, καλή διατήρηση και διαφύλαξη των αιθουσών, καθισμάτων, θρανίων και των προσωπικών αντικειμένων των μαθητών. Επίσης οφείλουν να βγάζουν τους μαθητές έξω από την τάξη κατά την ώρα του διαλείμματος.

? Και οι μαθητές επίσης, στα διαλείμματα, οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των επιμελητών, σύντομα να βγαίνουν από τις αίθουσες(πριν αποχωρήσει ο καθηγητής) και  να κατεβαίνουν στην αυλή. Δεν τρέχουν στους διαδρόμους, ούτε παίζουν παιχνίδια επικίνδυνα για την σωματική τους ακεραιότητα.

? Η καθαριότητα των χώρων του σχολείου είναι ευθύνη όλων. Η θέση των σκουπιδιών είναι μόνο στους κάδους. Οι μαθητικές κοινότητες με τον συντονισμό του 15μελούς είναι υπεύθυνες μαζί με τους εφημερεύοντες καθηγητές για την κατάσταση των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου (καθαριότητα τοίχων, διαδρόμων, κυλικείου, αποφυγή ζημιών). Η αποκατάσταση των ζημιών γίνεται από τον υπαίτιο  μαθητή και σε περίπτωση που δεν βρίσκεται, η  αποκατάσταση γίνεται από τις μαθητικές κοινότητες με την ευθύνη του 15μελούς. Οποιαδήποτε καταστροφή σχολικών αντικειμένων και εγκαταστάσεων θεωρείται πειθαρχικό παράπτωμα.

? Η συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στους συμμαθητές τους, όσο και απέναντι στους καθηγητές τους πρέπει να είναι ευπρεπής και κόσμια. Να μην συμπεριφέρνονται ανάρμοστα και αντικοινωνικά, σεβόμενοι την αρχή: «ότι δε θέλουμε να μας κάνουν, δεν πρέπει εμείς να το κάνουμε στους άλλους».

? Οι μαθητές οφείλουν να μην κάνουν διακρίσεις όσον αφορά σε ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό ή γλωσσικό χαρακτήρα.

? Οι μαθητές οφείλουν να αποδέχονται τις υποδείξεις του εκπαιδευτικού ανεξάρτητα αν ο εκπαιδευτικός που δίνει την υπόδειξη διδάσκει ή όχι στους μαθητές.

? Δεν επιτρέπεται η επικοινωνία  των μαθητών με εξωσχολικά άτομα στο χώρο του σχολείου (δεν προσκαλούμε κανένα στο  σχολείο και δεν πλησιάζουμε οποιονδήποτε στα κάγκελα του σχολείου). Οι μαθητικές κοινότητες ενημερώνουν τη Διεύθυνση για την παρουσία εξωσχολικών στο Γυμνάσιο. Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές κ.τ.λ) πρέπει να απευθύνονται  αποκλειστικά στη Διεύθυνση ή στους εφημερεύοντες καθηγητές.

? Απαγορεύεται το κάπνισμα από τους μαθητές σε όλους τους χώρους του σχολείου. Φ.Ε.Κ.1001,τ.Β΄/ 29-7-2002.

? Ηλεκτρονικές συσκευές (παιχνίδια, ραδιοφωνάκια, walkman κ.τ.λ) δεν επιτρέπονται στο σχολείο.

? Με την απόφαση 13238/Γ2 της 07-12-2006 του ΥΠ.Ε.Π.Θ οι μαθητές απαγορεύεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

? Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών  στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.

? Στις τουαλέτες, δεν επιτρέπεται η επί μακρόν συνάθροιση, για λόγους υγιεινής. Κάνουμε σωστή χρήση, αφήνουμε πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουμε τα χαρτιά καθαριότητας στους κάδους, τραβάμε το καζανάκι, και πλένουμε τα χέρια μας. Σε καμιά περίπτωση δεν επισκεπτόμαστε τις τουαλέτες του άλλου φύλου.

? Στο κυλικείο, σεβόμαστε τον κυλικειάρχη, δεν παραβιάζουμε την σειρά προτεραιότητας και σταματάμε να ψωνίζουμε με το κτύπημα του κουδουνιού .

? Όσο αφορά την εμφάνιση: Ο σχολικός χώρος (σύμφωνα και με εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.) δεν επιτρέπει τις ακρότητες στην εμφάνιση(π.χ. εξεζητημένο κούρεμα ή χτένισμα, βαμμένα μαλλιά ή σκουλαρίκια, κρίκοι και καρφίτσες, για τα αγόρια, ούτε σκουλαρίκια σε άλλα σημεία του σώματος, πλην των αυτιών, για τα κορίτσια) ή στην ενδυμασία (αφορά ιδιαίτερα τα κορίτσια, το ντύσιμο των οποίων δεν πρέπει να είναι ακραίο και τολμηρό).Η απλότητα στην εμφάνιση είναι σίγουρα κομψότερη από την εξεζητημένη παρουσία. Η εμφάνιση πρέπει να συνάδει με την ηλικία, την μαθητική ιδιότητα και το ότι στο σχολείο ερχόμαστε για την παιδαγωγική διαδικασία και όχι για διασκέδαση και προβολή (όπου  δίνοντας μεγάλη προσοχή στο τι φοράμε,  μπορεί να αποπροσανατολισθούμε δηλαδή να ξοδεύουμε πολύ χρόνο και χρήμα).  Εκτός του ότι μερικά πράγματα είναι επικίνδυνα  για την σωματική ακεραιότητα τόσο των ιδίων όσο και των συμμαθητών μας π.χ σκουλαρίκια, βραχιόλια, ρολόγια κ.α στην ώρα της γυμναστικής.

? Ακόμη,  ακριβά πράγματα (ρολόγια, κοσμήματα, μεγάλα χρηματικά ποσά κ.α) καλό είναι να μη φέρνουν στο σχολείο οι μαθητές ,διότι σε τυχόν απώλεια τους, αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι και το σχολείο δεν έχει την υποχρέωση να τα  αντικαταστήσει. Σε περίπτωση που έχουν αντικείμενα μεγάλης αξίας, δεν τα εκθέτουν, τα έχουν μαζί τους και αν χρειαστεί το παραδίδουν για φύλαξη στην Διεύθυνση του σχολείου

? Επειδή  καθημερινά αλλά και σε έκτακτες περιπτώσεις υπάρχει μετακίνηση μαθητών με μαζικά μέσα συγκοινωνίας, οι μαθητές πρέπει να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των οδηγών και των συνοδών (όταν υπάρχουν). Οι οποίες βέβαια πρέπει να γίνονται πάντα με τρόπο παιδαγωγικό και συμβουλευτικό με γνώμονα την ασφάλεια.

? Έτσι:

1.  Βρισκόμαστε έγκαιρα στα σημεία επιβίβασης.

2.  Χρησιμοποιούμε τις ζώνες ασφαλείας.

3.  Καθόμαστε στις θέσεις που μας υποδεικνύουν οι οδηγοί ή οι συνοδοί.

4.  Σεβόμαστε τους συνεπιβαίνοντες και τους περαστικούς μένοντας ήσυχοι.

? Στην διάρκεια των διαφόρων εκδηλώσεων του Σχολείου (εκδρομές, γιορτές, αγώνες, κινηματογράφος κ.τ.λ) πρέπει να υπάρχει ο ανάλογος σεβασμός προς όλους, καθώς επίσης και προς τις υλικές υποδομές (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α).

? Οποιαδήποτε μεταγενέστερη απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου αποτελεί συμπλήρωμα του κανονισμού.

? Η μη συμμόρφωση στους ανωτέρω κανόνες οδηγούν στην επιβολή ποινών που αποβλέπουν στην τιμωρία της πράξης και όχι της προσωπικότητας του μαθητή.

? Ο κανονισμός μας, που θα τηρείται από όλους, θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους καθηγητές και ευτυχισμένους μαθητές. Η τήρηση των κανόνων μπορεί καμιά φορά να μας φέρνει στενοχώρια, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε τη συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας. Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα που είναι χαρακτηριστικά της ηλικίας σας, αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό, σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

1.  Αιτήματα μαθητικών κοινοτήτων με γενικότερο ενδιαφέρον κοινοποιούνται δύο (2) μέρες νωρίτερα στη Διεύθυνση του σχολείου που είναι υποχρεωμένη να καλέσει το σύλλογο διδασκόντων για να αποφασίσει σχετικά.

2.  Οι μαζικές εκδηλώσεις των μαθητικών κοινοτήτων και του μαθητικού συμβουλίου προγραμματίζονται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και εγκρίνονται από το Σύλλογο των καθηγητών.

3.  Η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του σχολείου (δενδροφύτευση, βάψιμο κ.α) μπορεί να αναληφθεί από τους μαθητές με ευθύνη του 15μελούς.

4.  Με ευθύνη του 15μελούς μπορούν να δημιουργηθούν πίνακες ανακοινώσεων σε εμφανή σημεία για την καλύτερη επικοινωνία των μαθητών όπου θα καταχωρούνται ανακοινώσεις.

 

Ζητώ από τους καθηγητές

1.    Να σέβονται την προσωπικότητά μου.

2.    Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου.

3.    Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.

4.    Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

 

 

 ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΊΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥ

   Το Γυμνάσιο» Κεφάλου είναι ένα νέο και σύγχρονο Γυμνάσιο που ανήκει στη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.   Το σχολείο επιδιώκει να βοηθήσει τους μαθητές/ριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους και να τους διαπαιδαγωγήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Σεβόμενο την ελευθερία συνείδησης, καλωσορίζει οποιονδήποτε μαθητή.

   Για την ορθή λειτουργία κάθε οργανωμένου συνόλου απαιτείται η θέσπιση κανονισμών κοινά αποδεκτών, ώστε να διασφαλίζεται η αρμονία και κοινωνική γαλήνη.

Το σχολείο ως μία μικρή κοινωνική ομάδα με παιδαγωγικό χαρακτήρα χρησιμοποιεί τον εσωτερικό κανονισμό ως έναν από τους παράγοντες κοινωνικοποίησης των νέων.

   Ο παρών «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας» είναι σύμφωνος με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις συλλογικών οργάνων (Σύλλογος Διδασκόντων, Σύλλογος Γονέων & κηδεμόνων). Στηρίζοντας την εφαρμογή των κανόνων, αναμένεται να διαμορφωθεί στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα, που θα συμβάλλει στην αποφυγή εντάσεων και συγκρούσεων και θα διευκολύνει τη μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

 

1. Προσέλευση   

Τα μαθήματα αρχίζουν στις 8:10πμ. Για την ομαλή διεξαγωγή της πρωινής συγκέντρωσης και της προσευχής, οι μαθητές/ριες οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο 10’ τουλάχιστον πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Μετά την πρωινή συγκέντρωση, οι πόρτες του σχολείου κλείνουν και δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών/ριων από τον σχολικό χώρο.

   Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ο μαθητής/τρια οφείλει να απευθύνεται στη Διεύθυνση, που θα κρίνει αν θα επιτραπεί η είσοδος στην τάξη. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

 

2. Ώρες λειτουργίας /Σχολικό ωράριο

   Το ωράριο λειτουργίας του γραφείου της Διεύθυνσης είναι: 7:30πμ – 14:00πμ. Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

 

3.Παραμονή στο σχολείο

 

   Οι μαθητές/ριες πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή/. Οι θέσεις των μαθητών/ριων μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής/ρια, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

 

4. Αποχώρηση από το σχολείο

 

   Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

 

5. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

   Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 

 

 

6. Διάλειμμα

 

    Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα.

    Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.

   Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί

 

7. Απουσίες μαθητών

 

   Στην αρχή κάθε σχολικού έτους, το σχολείο ενημερώνει τους γονείς για αλλαγές που έχουν προκύψει στη διαδικασία που ισχύει για τις απουσίες των μαθητών. Λόγω του επαυξημένου ωρολογίου προγράμματος, το όριο των απουσιών είναι 114, ενώ δεν υπάρχει διάκριση απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες (Υ.Α. 10645/ΓΔ4/23-1-2018).

    Εάν το σύνολο των απουσιών του κάθε μαθητή/ριας υπερβεί τα οριζόμενα από τον νόμο όρια, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο μαθητής/ρια υποχρεούται να επαναλάβει τη φοίτησή του στην ίδια τάξη (άρθρο 28 της Υ.Α. 10645/ΓΔ4/22-1-2018). Για κάθε διδακτική ώρα υπολογίζεται μία απουσία. Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους, λαμβανομένων υπόψη των ρυθμίσεων της Υ.Α. 33120/ΓΔ4/28-02-2017 (Β΄ 681). Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του μαθητή/τριας ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Ο μεγάλος αριθμός απουσιών μπορεί να αποβεί σε βάρος της επίδοσης του μαθητή/ριας, επειδή δημιουργείται εκπαιδευτικό κενό.

    Οι υπεύθυνοι καθηγητές και ο/η Διευθυντής/ντρια έχουν υποχρέωση να ενημερώνουν άμεσα τους γονείς και κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/ριων. Αντίστοιχα, οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/ριων.

   Για τους μαθητές/ριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ακολουθούνται οι οδηγίες που περιλαμβάνονται στο άρθρο 6 του νόμου 3699/2008 (Α΄ 199).

   Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους

 

 

8. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

 

Η ενημέρωση μαθητών/ριων, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

Ø  Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.

Ø  Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

Ø  Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.

 

9. Παροχές

 

Ø  Εγκαταστάσεις

   Το Γυμνάσιο στεγάζεται σε σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, που πληρούν τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια των παιδιών και διαθέτουν άρτιο εξοπλισμό που προάγει την έρευνα και την καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης. Συγκεκριμένα, διαθέτει: εξοπλισμένο εργαστήριο φυσικής – χημείας, εργαστήριο υπολογιστών, βιβλιοθήκη, καθώς και σύγχρονα διαδραστικά μέσα διδασκαλίας. Στον προαύλιο χώρο του σχολείου λειτουργεί κυλικείο.

Ø  Ασφάλεια μαθητών/ριων

   Το σχολείο διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο φαρμακείο για την άμεση αντιμετώπιση μικροτραυματισμών. Το διδακτικό προσωπικό επιμορφώνεται για την παροχή πρώτων βοηθειών και την ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον.

Ø  Συμβουλευτική – ψυχολογική υποστήριξη

   Το σχολείο μας συνεργάζεται με το ΚΕΣΥ Κω, που διαθέτει ειδικό ψυχολόγο, στον οποίο μπορούν να απευθύνονται μαθητές, γονείς και διδάσκοντες.

Ø  Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό

   Υπάρχει στη βιβλιοθήκη συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο, σε συνδυασμό με τα σχολικά βιβλία, οργανώνει την εκπαιδευτική διαδικασία και αποσκοπεί στην εμβάθυνση της γνώσης του μαθητή.

Ø  Ιστοσελίδα
Στην ιστοσελίδα του Σχολείου
http://gym-kefal.dod.sch.gr/autosch/joomla15/

παρέχεται η ενημέρωση για δραστηριότητες των μαθητών/ριων μας σε εκδηλώσεις, διαγωνισμούς, εκπαιδευτικές επισκέψεις, ταξίδια κ.ά. Οι γονείς και οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας για την τακτική ενημέρωση που αφορά την πρόοδο και τις επιδόσεις των μαθητών/ριων.

Ø  Ηλεκτρονική πλατφόρμα

    Με την είσοδο σε εκπαιδευτική ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class, οι μαθητές/ριες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα συγγράμματα σε ηλεκτρονική μορφή και να ενισχύουν τη μελέτη τους μέσω ασκήσεων αυτοαξιολόγησης και εργασιών.

 

10. Τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας

 

   Τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, που λειτουργούν στη μεσημβρινή ζώνη (14:00 -17:00), έχουν στόχο:

Ø  να διδάξουν στους μαθητές του Γυμνασίου τη μεθοδική μελέτη και να ενισχύσουν την κατανόηση της διδακτέας ύλης.

Ø  να επιλύσουν απορίες που ενδεχομένως να έχουν οι μαθητές σε σχέση με την κατανόηση της ύλης και την εφαρμογή της σε ζητούμενες ασκήσεις.

   Το πρόγραμμα σπουδών των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας περιλαμβάνει τα βασικά μαθήματα της διδακτέας ύλης (Γλώσσα, Νέα και Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες), ώστε να βοηθήσει στην ομαλή πορεία του κάθε μαθητή/ρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

11. Περιβολή – Εμφάνιση

 

   Η εμφάνιση των μαθητών/ριων μέσα στο σχολείο αποτελεί δικαίωμα ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους και είναι προσωπική τους ευθύνη. Η άσκηση, όμως, αυτού του δικαιώματος οφείλει να συμβαδίζει με τη μαθητική ιδιότητα. Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι μαθητές/ριες καλούνται να είναι ευπρεπείς και να αποφεύγουν τις ακρότητες.

   Για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές πρέπει να φορούν αθλητική φόρμα και αθλητικά παπούτσια.

   Όσοι συμμετέχουν σε παρελάσεις ή σε άλλου είδους εκδηλώσεις πρέπει να φορούν την ενδυμασία που έχει καθοριστεί για κάθε περίπτωση.

 

12. Συμπεριφορά – Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής

Ø  Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

Ø  Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

Ø  Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.

Ø  Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Ø  Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

 

 

Οι εκπαιδευτικοί

 

  Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών/ριων. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:

Ø  Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών/ριων εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

Ø  Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/ριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους, με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και δεν κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών/ριων.

Ø  Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές/ριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.

Ø  Διδάσκουν στους μαθητές/ριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών/ριων σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης

Ø  Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών/ριων και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές/ριες.

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/ριων τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον

Ø  Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Ø  Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.

Ø  Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.

Ø  Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.

 

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

 

Ø  Οι μαθητές/ριες οφείλουν να διατηρούν σε καλή κατάσταση τις αίθουσες διδασκαλίας και να σέβονται την καθαριότητα σε όλους τους χώρους του σχολείου. Κάθε υλική ζημιά επιβαρύνει τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητή/ριας.

Ø  Στα εργαστήρια και στους χώρους άθλησης ισχύουν οι κανόνες που έχουν θέσει οι καθηγητές/ριες που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα.

Ø  Οι μαθητές/ριες δεν παραμένουν στις τάξεις κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και δεν αποχωρούν εκτάκτως χωρίς την άδεια της διεύθυνσης και την ενημέρωση των γονέων.

Ø  Οι μαθητές/ριες πρέπει να σέβονται τη γνώμη, την ιδιαίτερη προσωπικότητα και τις πεποιθήσεις ή αντιλήψεις των άλλων. Οφείλουν να εκδηλώνουν πάντοτε σεβασμό και εκτίμηση προς τους καθηγητές/ριες, τους συμμαθητές/ριες τους και όλο το προσωπικό του σχολείου. Δεν επιτρέπονται οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις και, πολύ περισσότερο, η σωματική βία κατά των συμμαθητών. Τέτοιες ενέργειες αναφέρονται στη Διεύθυνση και οι μαθητές/ριες έχουν τις προβλεπόμενες, από την Εκπαιδευτική Νομοθεσία, συνέπειες.

Ø  Απαγορεύεται η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής καταγραφής ήχου και εικόνας από τους μαθητές/ριες, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο (Υ.Α. 103373/Δ1/22-06-2018/ΥΠΠΕΘ). Αν προκύψει ανάγκη, μπορούν να απευθύνονται στη Γραμματεία του σχολείου για την εξυπηρέτησή τους.

Ø  Σύμφωνα με την υπ. αρ. Υ1/Γ.Π./οικ. 76017 (ΦΕΚ 1001/τ.Β΄/2002) Απόφαση του Υπουργείου Υγείας, απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους σχολικούς χώρους.

   Η εφαρμογή των παραπάνω αρχών ισχύει και κατά τη διάρκεια των εκδρομών, περιπάτων και πολιτιστικών εκδηλώσεων.

 

13. Παρεκκλίσεις από τους κανόνες – κυρώσεις

 

   Για τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους μαθητές/ριες, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στους κανόνες, ισχύουν οι κείμενες διατάξεις. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/ριων, έτσι ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

 

 

 

 

 

14. Σχολικές Δραστηριότητες

 

   Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

 

15. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

   Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριων κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

 

16. Σχολικό Συμβούλιο

   Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών/ριων και του σχολικού περιβάλλοντος.

 

17. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

   Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

   Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

18. Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

 

   Υπάρχει σχέδιο με συγκεκριμένο χώρο συγκέντρωσης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

 

Επειδή όλοι αγαπάμε το σχολείο, τηρούμε τους σχολικούς κανόνες!